۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷

خودروی الکتریکی نیکولا و جنرال موتورز تسلا را به چالش می‌کشد

خودروی الکتریکی نیکولا و جنرال موتورز تسلا را به چالش می‌کشد

نیکولا و جنرال‌موتورز شراکت استراتژیک خود برای ساخت یک خودروی پیکاپ الکتریکی به نام «بَجِر» را اعلام کردند. در این خودرو از تکنولوژی تحسین‌شده باتری «آلتیوم» جنرال‌موتورز استفاده خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، استارتاپ خودروی الکتریکی نیکولا و جنرال‌موتورز شراکت استراتژیک خود برای ساخت یک خودروی پیکاپ الکتریکی به نام «بَجِر» را اعلام کردند. در این خودرو از تکنولوژی تحسین‌شده باتری «آلتیوم» جنرال‌موتورز استفاده خواهد شد.

تحت این توافق، جنرال‌موتورز ۱۱ درصد از مالکیت نیکولا را به دست می‌آورد و می‌تواند یکی از اعضای هیأت‌مدیره آن را تعیین کند؛ ضمن اینکه این شرکت تا پایان ۲۰۲۲ این خودروی پیکاپ را تولید خواهد کرد.

تروون میلتون، مؤسس و رئیس نیکولا می‌گوید: نیکولا یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان است و جنرال‌موتورز هم یکی از برترین شرکت‌های مهندسی و تولیدی در جهان به حساب می‌آید؛ شراکتی بهتر از این در رؤیا هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما با این شراکت به تکنولوژی چند میلیارد دلاری سلول سوختی و باتری آلتیوم جنرال‌موتورز دسترسی خواهیم داشت که آماده تولید است.

به گفته ماری بارا، رئیس جنرال‌موتورز، شراکت استراتژیک با نیکولا امکان گسترش استفاده از باتری آلتیوم و سیستم‌های سلول سوخت هیدروتِک جنرال‌موتورز را فراهم می‌آورد.

کد خبر 5020384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      خودروها الکتریکی چه تسلا باشد یا نیکولا از هر مدل دولت خریداری کند بیاورد ایران در اختیار شرکت ها دانش بنیان قرار دهد آنان همه تجهیزاتش را باز کنند از طریق مهندسی معکوس ما هم از اینا تولید و صادر کنیم